Ακολουθήστε μας:

9 Συνηθισμένα λάθη που κάνεις όταν σχεδιάζεις το website σου

9 Συνηθισμένα λάθη που κάνεις όταν σχεδιάζεις το website σου

9 Συνηθισμένα λάθη που κάνεις όταν σχεδιάζεις το website σου

Εφόσον έχεις αγοράσει ένα domain name και έχεις καταλήξει στο πακέτο hosting που επιθυμείς, σίγουρα θα έχεις σκεφτεί με ποιόν τρόπο θα πρέπει να κατασκευάσεις εσύ ή κάποιος συνεργάτης σου το website της εταιρίας σου.

Είναι πολλοί εκείνοι οι παράγοντες που επηρεάζουν τον επιτυχημένο σχεδιασμό μια ιστοσελίδας. Δεν είναι πάντοτε βέβαιο ότι θα τους λάβεις όλους σωστά υπ’όψιν.

Μπορείς όμως διαβάζοντας την παρακάτω λίστα, να μην αγνοήσεις τους βασικούς, κάνοντας τα πολύ συνηθισμένα λάθη που γίνονται κατά τη διάρκεια του web design.

Να μην φορτώνει αργά η κάθε σελίδα του website.

Το βάζουμε πρώτο γιατί είναι ίσως και το πιο βασικό. Ο χρήστης που δεν λαμβάνει την σελίδα που επισκέπτεται σε πραγματικό χρόνο εγκαταλείπει! Θα περιμένει λιγότερο από 1 δευτερόλεπτο και εάν δεν έχει φορτώσει η σελίδα σου ο χρήστης θα πάει σε κάποια άλλη που γνωρίζει ή σε επόμενο αποτέλεσμα της μηχανής αναζήτησης.

Πώς όμως θα κάνεις τις σελίδες σου να μην αργούν να φορτώσουν;

Σίγουρα θα μειώσεις όσο το δυνατόν γίνεται τα μεγέθη των φωτογραφιών σου!

Είναι σύνηθες κάποιος να ανεβάσει έως και φωτογραφίες κάποιων mb στο website του. Εκτός από χρονοβόρο είναι και ανώφελο, καθώς καμμία οθόνη δεν μπορει να αναπαραστήσει το πραγματικό μέγεθος μιας τεράστιας εικόνας. Με απλά λόγια αυτό σημαίνει ότι ανεβάζεις περιττό περιεχόμενο. Αυτό επιβαρύνει τον χρόνο φόρτωσης της σελίδας.

Έπειτα όλα τα πιθανά scripts που τρέχουν για την διεκπαιρέωση των εργασιών κατα τη λειτουργία του website, θα πρέπει να βελτιστοποιηθούν. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να υπάρχει συμβατότητα μεταξύ τους αλλά και να μην «τρέχει» περιττός κώδικας.

Περισσότερο σε τεχνικό επίπεδο μπορεί να σε βοηθήσει το εργαλείο της Google για την ταχύτητα και να σε κατευθύνει ακριβώς σε συγκεκριμένες διορθώσεις.

Να μην σχεδιάσεις το website, χωρίς προηγούμενη έρευνα.

Καταρχάς θα πρέπει να έχεις καταλήξει σε ποιόν απευθύνεσαι.

Εάν αυτός είναι κάποιος σε μικρή ηλικία σίγουρα θα χρειάζεται άλλη προσέγγιση από κάποιον που είναι ηλικιωμένος και θα πρέπει να σεβαστείς την πρεσβειοπία του. Εάν από την άλλη το αντικείμενο ή η υπηρεσία που εμπορεύεσαι αφορά μεγαλύτερο φάσμα υποψήφιων πελατών πάλι θα πρέπει να κάνεις την έρευνά σου για το πώς θα μπορέσεις να εξυπηρετήσεις κάθε ηλικία και καταναλωτικό κοινό.

Μπορείς να ξεκινήσεις από το τί ακριβώς κάνει ο ανταγωνισμός, να διαβάσεις κάποιες έρευνες για design και το πώς μπορείς να προσεγγίσεις κάθε κοινό, ποιά χρώματα θα μπορούσες να χρησιμοποιήσεις αλλά και πώς θα κάνεις χρήση των γραμματοσειρών.

Κάνε αρκετή έρευνα που θα σου γλυτώσει ώρες από trial and error.

Να παρέχεις ενημερωμένη πληροφορία

Όποιο και άν είναι το αντικείμενο της εργασίας σου θα πρέπει στην ιστοσελίδα σου να παρέχεις έγκαιρες πληροφορίες, οι οποίες ακολουθούν τις τελευταίες εξελίξεις. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να ανανεώνεις συνεχώς και «τυφλά» τις σελίδες σου, αλλά εάν κάτι νέο έχει προκύψει στον τομέα που δραστηριοποιείσαι, θα πρέπει σίγουρα να το έχεις αναφέρει.

Έτσι δεν θα βιαστεί ο χρήστης να εγκαταλείψει το website σου και να βρεί αλλού περισσσότερο έγκαιρη πληροφόρηση.

Να μην έχεις παραγεμισμένες σελίδες

Συμβαίνει συνεχώς κάποιος να προσπαθεί να χωρέσει σε μια σελίδα όλα όσα αφορούν στο επάγγελμά του. θα πρέπει πριν προχωρήσεις στον σχεδιασμό, να έχεις δημιουργήσει μια βασική κατηγοριοποίηση της πληροφορία που θέλεις να προβάλλεις. Στη συνέχεια να χωρήσεις περισσότερο την πληροφορία σε υποκατηγορίες. Σταμάτα να διαχωρίζεις τις έννοιες όταν δεν θα περιγράφεις περισσότερες από μια σε κάθε σελίδα.

Έτσι θα ξέρεις πολύ καλά κάθε σελίδα για πιό πράγμα μιλά. Το ίδιο θα αντιλαμβάνεται αμέσως και ο επισκέπτης της σελίδας. Έτσι δεν θα μπερδεύεται και δεν θα εγκαταλείπει την σελίδα.

Όσο πιο καθαρή είναι η αρχιτεκτονική της πληροφορίας, τόσο πιο εύκολα θα οδηγείται κάποιος στην αγορά των προϊόντων ή των υπηρεσιών σου.

Όσο παραγεμισμένες σελίδες έχεις από έννοιες και γραφικά θα διώχνεις τον επισκέπτη σου!

Να μην έχεις χαμηλής ποιότητας φωτογραφίες ή βίντεο

Σε συνέχεια των προηγουμένων, το υλικό σου ένω δε θα πρέπει να είναι τεράστιο σε μέγεθος, θα πρέπει ταυτόχρονα, να μπορεί να διακρίνεται καθαρά. Θα πρέπει να είναι όμορφο και ξεκάθαρο.

Εάν έχεις μια φωτογραφία από ένα ξενοδοχείο σου για παράδειγμα, θα πρέπει να είναι ξεκάθαρο μέσω της φωτογραφίας, στον επισκέπτη το πού θα μείνει. Αν το δωμάτιο είναι καθαρό ή έχει θέα. Θα χρειαστείς μια φωτογραφία υψηλής ανάλυσης αλλά το δυνατόν μικρότερου μεγέθους. Σε αυτό μπορεί να σε βοηθήσει το online εργαλείο:

Compress JPEG

Ανεβάζεις τη φωτογραφία στην ανάλυση που θές και σου επιστρέφει την ίδια φώτο στο καλύτερο δυνατό μέγεθος.

Να μην έχεις σπασμένα links (broken links)

Καθόλη τη διαδικασία της κατασκευής της ιστοσελίδας σου, θα πρέπει να προσέξεις να μην προκύπτουν σπασμένα links. Δεν είναι καθόλου σπάνιο, κυρίως λόγο όγκου του website, να προκύπτουν δεκάδες σπασμένα εσωτερικά ή εξωτερικά links.

Αυτό δεν βοηθά καθόλου τις μηχανές αναζήτησεις να καταλάβουν τη δομή του website. Προσπάθησε να μην έχεις κανένα broken link.

Σε αυτό μπορεί να σε βοηθήσει και το webmaster tools. Στην κατηγορία Σφάλματα Ανίχνευσης θα βρείς πολλές πληροφορίες για να διορθώσεις ανάλογα λάθη.

Να έχεις ένα πολύ καλό λογότυπο

Τα τεχνικά μέρη που περιγράφονται παραπάνω, παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο, αλλά και η προσέγγιση του branding, ενεργεί εξίσου θετικά ή αρνητικά. Βρές κάποιον που θα μπορέσει να σου δημιουργήσει ένα καλό λογότυπο αλλά και θα σε βοηθήσει στην εφαρμογή του μέσα στις εσωτερικές σελίδες της ιστοσελίδας.

Να προσέξεις πολύ τη γραμματοσειρά

Σε συνέχεια του παραπάνω, η γραμματοσειρά που θα χρησιμοποιήσεις θα πρέπει να είναι σχετική με το λογότυπο. Επίσης το μέγεθος που θα χρησιμοποιήσεις παίζει σημαντικό ρόλο και όπως γράψαμε παραπάνω, εξαρτάται αρκετά από το κοινό που θα απευθυνθείς.

Να είναι εμφανή τα στοιχεία επικοινωνίας

Όσο και αν φαίνεται περίεργο, ακόμη και άν κάποιος είναι πολύ ευχαριστημένος από αυτό που είδε ή διάβασε στο website σου, εάν δε βρεί εύκολα τα στοιχεία επικοινωνίας, δε θα προσπαθήσει περισσότερο! Θα εγκαταλείψει το site.

Τα στοιχεία επικοινωνίας (ή τουλάχιστον ένα τηλέφωνο) θα πρέπει να υπάρχει σε κάθε σελίδα του website.

Κάνε bookmark αυτό το άρθρο και όταν ξεκινήσεις να δημιουργείς το νέο σου website, ξαναδιαβασέ το ή πρότεινέ το σε κάποιον γνωστό που θα το χρειαστεί!

Scroll to Top